"Pochopili sme, že pri jazde elektromobilov nevznikajú žiadne emisie," napísal regulačný úrad s súvislosti s reklamou na internetovom vyhľadávači Google, ktorú si všimol v auguste 2023. "Avšak
za iných okolností, napríklad pri výrobe alebo nabíjaní elektrického
vozidla pomocou elektrickej energie z národnej siete, emisie vznikali," vysvetlila ASA.
Nemecká automobilka uviedla, že označenie "autá s nulovými emisiami" vložil do reklamy nástroj spoločnosti Google na automatické zadávanie kľúčových slov. "Privítali sme ubezpečenie spoločnosti BMW, že toto tvrdenie sa v budúcnosti nebude opakovať," reagovala ASA.
Druhé rozhodnutie sa týkalo britského výrobcu automobilov MG Motor.
Spoločnosť, ktorá je v čínskom vlastníctve, mala tiež v auguste na
Googli reklamu odkazujúcu na "nulové emisie" jej modelov.
"Reklama uvádzala toto tvrdenie bez podstatných informácií, ktoré
boli potrebné na to, aby spotrebitelia pochopili, na čom bolo založené," konštatovala ASA. "Reklama sa v súčasnej podobe nesmie znovu objaviť," uzavrel regulačný úrad.